مدیریت خدمات پس از فروش
  •  

    امروزه در دنياي کسب و کار خدمات پس از فروش از اهميت زيادي برخوردار است. اگر روند خدمات پس از فروش به درستي پايه ريزي گردد، جلب رضايت مشتريان را در پي خواهد داشت و در نتيجه مشتريان وفادار که ضامن بقاي سيستم مي باشند به وجود خواهد آمد. از راههاي ديگر در راستاي رضايتمندي مشتريان علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش ، ارتباط با مشتريان جهت اطلاع از وضعيت رضايت يا عدم رضايت آنها مي باشد. ااين مسائل براي درک مفهوم خدمات پس از فروش شايد به نظر کوچک برسد ولي با توجه کردن به آن و استفاده از نرم افزار خدمات پس از فروش مي توان نتايج ارزشمندي را کسب نمود و به فروش بيشتر دست يافت و اين امر ما را در سودآوري بيشتر ياري مي کند.

    مديريت خدمات پس از فروش

    خدمات پس از فروش اموري است که شرکت ها پس از فروش کالا براي بدست آوردن رضايت مشتريان و کمک به آنها براي گرفتن بيشترين استفاده از محصولات شرکت يا خدمات انجام مي دهند. با تعريف خدمات پس از فروش در مي يابيد که اين خدمات ارائه شده نه تنها تضميني براي مداومت بخشيدن به توليد کنندگان مي باشند ، بلکه از عوامل تاثيرگذار در رقابت بازار جهاني به حساب مي آيند. خدمات پس از فروش به انگليسي معادل عبارت after-sales service مي باشد. خدمات ارائه شده مي توانند يکي از موارد زير باشند :

    • حمل و نقل
    • نصب و راه اندازي
    • تعمير و نگهداري
    • تهيه و توزيع قطعات
    • مستندسازي
    • آموزش
    • تضمين
    مديريت خدمات پس از فروش | آرين سيستم

     

    مقاله مرتبط: قيمت نرم افزار خدمات پس از فروش 

     

    نکات خدمات پس از فروش به مشتريان که نمي دانيد

    1. پشتيباني
    2. پيگيري خريد مشتري
    3. برطرف کردن نيازهاي آنها
    4. دقت و توجه به نگراني يا ناراحتي آنها و رفع آن
    5. دادن پاسخ هاي درست و حساب شده
    6. به ياد بودن مشتريان و اهميت دادن به رضايتشان
    7. اعلام کردن حراجي يا تخفيف هاي آينده براي احترام گذاشتن به مشتريان
    8. گوش دادن به پيشنهادات در راستاي اعتقاد مشتريان
    9. اطمينان دادن از کيفيت محصول
    10. در دسترس بودن تا آخر در کنار مشتري

    مديريت خدمات

    در سيستم خدمات پس از فروش ، تعريف خدمات به هرگونه فعاليتي باز مي گردد که از طرفي به طرف ديگري ارائه مي شود ، مالکيتي در کار نيست و الزاما بصورت نامحسوس است.

    يک خدمت دربرگيرنده فعاليت هاي کم و بيش و معمولا به صورت خدمات مشتريان و در تعاملات بين مشتريان و کارکنان بخش خدمات و کالاها يا سيستم هاي ارائه دهنده خدمات صورت مي پذيرد و راه حلي براي مشکلات مشتريان بيان مي شود.

    بازاريابي خدمات

    با توجه به اهميت نقش فروش خدمات به شيوه اي براي سازمانها ارزشمند شده است که با رقابت موجود در بازار خدمات پس از فروش به دنبال حفظ مشتريان خود باشند. يکي از اين فاکتور خدمات که شرکت براي متمايز شدن خود از سايرين شرکت ها ميتواند انجام دهد ارائه خدمات با برترين کيفيت به مشتريان است. مي توان اينطور نتيجه گيري کرد که در بازار رقابتي امروز که مديران صنايع به دنبال تداوم فروش مي باشند و توجه به اين نکته که از صاحبين کسب و کار از مرز مشتري مداري عبور کرده اند و به مشتري نوازي رسيده اند، لزوم استفاده از واحد سازماني خدمات پس از فروش به صورت متمرکز و قدرتمند بيش از بيش احساس مي شود تا با تکيه بر دانش خدمات پس از فروش به تضمين تداوم فروش دست يافت.

  •  

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.